ОБУЧЕНИЕ И ПОДКРЕПА НА ПРОФЕСИОНАЛИСТИ
Обученията за професионалисти са важна част от работния модел на Фондация за децата в риск по света, а именно подкрепа на партньори, чрез които програмата Елементът Игра® достига до децата, семействата и общностите.
ОБУЧИТЕЛНИ ПРОГРАМИ ЗА ПРОФЕСИОНАЛИСТИ
- Базисни теории за детското развитие
- Ранно детско развитие
- Елементът Игра® – програмите за работа с деца
- Обучение на родители
- Работа с деца, живеещи в двуезична среда
- Работа с общности, живеещи в изолация и бедност
- Европейска рамка за качество в образованието и грижата в ранна детска възраст
- Социални умения за младежи
- Инструмент за оценка на детско развитие „Индекс за способностите на детето“ (EHCI)
- Обучение или обучителен пакет по конкретна заявка
Фондацията предоставя както присъствени, така и онлайн обучения. Методите, които се използват за обучение на възрастни са интерактивни, дискусионни, демонстрационни и чрез добри практики (в т.ч. в естествена среда с деца), презентации и лекции.
СУПЕРВИЗИЯ НА ПРОФЕСИОНАЛИСТИ
Фондацията предоставя професионална супервизия на екипи и на професионалисти в областта на социалната работа, психологията, организационното развитие, педагогиката и консултирането чрез екип от двама психолози с богат опит от работа с деца и семейства в риск, социални услуги и оценка на ранно детско развитие.
Супервизията, такава каквато я предлагаме ние, има за цел да подкрепи развиването и интегрирането на програмата Елементът Игра®, да подкрепи практикуващите игрови сесии с деца и родители и да подкрепи работата с децата през игра.
СКРИНИНГ НА ДЕТСКО РАЗВИТИЕ
Фондацията извършва професионални услуги в областта на скрининг на детско развитие с инструментите:
- Рейтинг скала за оценка на детско развитие DP3, стандартизиран за България и
- Early Human Capability Index (EHCI)
Проследяването на детското развитие чрез скринингови инструменти, както и други подходящи, е професионален подход, който е в помощ на ранното и навременно идентифициране на забавяне или трудности в детското развитие. След извършването на оценката се предоставят насоки за екипите или специалистите за работа с конкретното дете и семейство, които включват и работа през програмите от компонент „Ранно детство“