ЕЛЕМЕНТЪТ ИГРА® - ПРИКАЗКИ
Тази програма за творческо четене и изкуства запознава децата с литературата и подпомага езиковото развитие в етап преди да започнат да четат и социално-емоционалните умения и уменията за решаване на проблеми по забавен и креативен начин. Децата слушат приказка и имат възможност да изразят наученото, чрез творчески движения и дейности, свързани с представената тема. Всяка сесия приключва с отбелязване приноса на детето. Програмата е насочена към групова работа с деца на възраст от 3 до 7 години с цел езиково развитие, концентрация, творчество, моторика, социализация и когнитивно развитие.
Елементът Игра® – Приказки в България
Програмата се прилага в България от 2017 г. и е част от програмата Елементът Игра®. Тя се ползва като ресурс за:
• стимулиране на говорното развитие на децата;
• естествена среда за усвояване на български език от деца с различен майчин език;
• развиване на познавателното развитие;
• асърчаване на позитивната връзка между детето и възрастния;
• бщуване в групи;
• развиване на творчество и въображение;
• естествен начин за учене и опознаване на света.
Особено добро е въздействието на програмата за деца билингви или деца, учещи втори език, както и за деца които са в етап на проговаряне на родния си език. Тя подпомага езиковото развитие в етап преди децата да започнат да четат и пишат. Използват се книжки с малко текст, прости и ясни изречения и богати илюстрации, защото децата в ранна възраст мислят и възприемат света нагледно-образно, конкретно и с по-слаба концентрация на вниманието.
Ползите за детското развитие от програмата Елементът Игра® – Приказки
• ГРУБА МОТОРИКА
Ходене, балансириране, скачане, тичане
• ФИНА МОТОРИКА
Манипулира с различни по големина предмети, изрязва с ножичка, апликира, обръща, подрежда предмети
• КОМУНИКАЦИЯ
Език и реч, предлози, следване на инструкции, творчество, ролеви игри, ритъм, задаване на въпроси, речников запас, слушане, разказване, задаване на въпроси
• СОЦИАЛНО-ЕМОЦИОНАЛНО РАЗВИТИЕ
положително взаимодействие, инициативност, сътрудничество и коопериран, споделяне на играчки, толеранстност, последователност
• КОГНИТИВНО/ ПОЗНАВАТЕЛНО РАЗВИТИЕ
Броене, местоположение, памет, наблюдение, концентрация на внимание
Ресурси за работа по програмата
Книги, филцови фигурки, материали за рисуване и апликиране и други.